פרויקטים זוכים | אות האדריכלות הישראלית 2019 | התאחדות האדריכלים

פרויקטים זוכים | אות האדריכלות הישראלית 2019

 

במקום הראשון:

HQ אדריכלים – אדרת הכפר, כפר יונה

עבור תכנון יוצא דופן שמתמודד יפה עם פירוק ה-H הבאנלי ומציג יצירתיות גבוהה ויציאה מהקופסה. הפרוייקט מציע אלטרנטיבה פרוגרמתית ואסתטית מבריקה וזאת בתקציב מוגבל ובגיאומטריה נקיה ופשוטה היוצרת מוצר אדריכלי שונה בנוף האורבני.

 

במקום השני:

בר אוריין אדריכלים – טרומפלדור, תל אביב יפו

על פתרון אסתטי ואורבני ראוי להערכה בהתמודדות עם אתגר תכנוני גדול של בניין מודרני משמעותי המתמזג עם בניין היסטורי ומדגים מרקם עירוני מתפתח. שימוש מדויק באור והצל, גלוי ונסתר, פירוק מוצלח לנפחים ושפה עיצובית מהודקת.

קרדיט צילום: עמית גרון

 

במקום השלישי:

אמנון בר אור – טל גזית אדריכלים – אלנבי 19, תל אביב יפו

על התמודדות מוצלחת וראויה להערכה עם קונטקסט של שימור מחמיר תוך שינוי מוחלט של פנים הבניין ותפקודו- משימוש היסטורי שאיבד רלוונטיות למרקם מגורים צפוף ואיכותי בן זמננו, מעוצב ומבוצע לעילא.

קרדיט צילום: אבי לוי

אותות התחרות נעשו על ידי

במקום הראשון:

אדריכל רוני פרידמן BE Architects – בית בלב החורש

על הדגמה מופתית של הקונטקסט ממנו נולד הקונספט– הנחת כף היד מבלי לגעת בחורש הטבעי ורצון לשמר את הערכים הקיימים, המייצרים הרגשה כאילו הבית היה שם מאז ומעולם. הבית צנוע ומאופק, החיבור הוא מעצב החוויה הפנימית ומעברי פנים– חוץ נעימים, חוויתיים ורכים.

קרדיט צילום: שי אפשטיין

 

במקום השני:

יעקבס-יניב אדריכלים – בית חשוף בצל פקאן

עבור זיקוק השפה האדריכלית מא’ ועד ת’ וחיבור שיר הלל לחומרי הגלם – הבלוקים, הבטון והאור, המייצרים בית על זמני, נקי, מלא חיים וחום ובעל איכות אדריכלית גבוהה.

קרדיט צילום: עמית גרון

 

במקום השלישי:

יעקבס-יניב אדריכלים – בית חשוף מול שדה

על פרויקט מאוד מתוחכם, מלא בפרטים עשירים וטובים, אך פשוט וקוהרנטי. מיוחד בצניעות שלו, בהפרדה בין הקירות לגג,  בהדגשת הקונסטרוקציה ובהכנסת האור הטבעי.

קרדיט צילום: עמית גרון

אותות התחרות נעשו על ידי

במקום הראשון:

משה צור, אמיר מן, ארנה צור, עמי שנער אדריכלים – נמל התעופה הבינ”ל ע”ש אילן ואסף רמון

עבור פרויקט המציג שפה אדריכלית קונקרטית וברורה בכל פרטי הפרויקט, מהצורה והמעטפת ועד עיבוד חללי הפנים והפאטיו. השפה הסדירה, הגם שאינה רגולרית, יש בה מידה של איפוק, ריסון וצניעות. הכל תוך מחשבה קונספטואלית מקיפה, שתרגומה מעביר תחושה של שדה תעופה בינ”ל, בו ההקפדה על הביצוע מדגישה את איכויות התכנון.

 

במקום השני:

וינשטין ועדיה אדריכלים – מרכז בריאות ושיקום עזרא למרפא שדרות

על פרויקט שמהווה דוגמא כיצד אילוצים חמורים מייצרים בניין מרתק ושונה ברמה אחרת. הבניין מקבל את הפיצוי של המיגון במעטפת המסתירה כלפי חוץ את העושר שיש בפנים, בבניין נעים המואר בתאורה עקיפה עשירה ובעל חצר פנימית מרהיבה ונעימה.

קרדיט צילום: עמית גרון

 

במקום השלישי:

ארכ’ חסניין אבו סייף מעמאריאת ארכיטקטים– חוש אל בלד

עבור התמודדות עם אתר בעל קונטקסט עירוני כמעט בלתי אפשרי, אותו לקח האדריכל וארגן מחדש תוך הכנסה פנימה של החיים החיצוניים שחסרים במקום- הרחוב, בנדיבות ציבורית גבוהה ובייצור עולם פתוח ועשיר לחברה שכמעט ואין בה חללים ציבוריים.

קרדיט צילום: עמאריאת ארכיטקטים

 

במקום השלישי:

סמדר ודני רז מרז – אדריכלים – מרכז מבקרים עין קשתות

על סכמה תכנונית מצוינת של ההשתלבות בקפל הקרקע המתורגמת לחתך נהדר וחוגגת את עושרו של הטבע. תוך השתלבות עדינה, יפה ונעימה בסביבה, רגישות ועבודה מגוונת עם חומרים, העצמה של האור הנשקף מההר והמראה מהחוף.

קרדיט צילום: עוזי פורת

אותות התחרות נעשו על ידי

במקום הראשון:

סטודיו תים אדריכלים – קמפוס הביתה עמק המעיינות

עבור פרויקט המציג קמפוס שלם ונעים שמחבר בטבעיות וברכות מבנים ושימושים שונים בחיבור הוליסטי בין מבנה, חצר ופנים, תוך ירידה מוקפדת לפרטים. פרויקט עשיר מאוד מצד אחד אך צנוע ביותר מצד שני, המייצר ברגישות רבה אינטימיות וחופש בו זמנית.

קרדיט צילום: יואב פלד

 

במקום השני:

אמסטרדם בן-נון אדריכלים – בית ספר יסודי ‘נטעים’ קיבוץ בית העמק

על תכנון בי”ס משמח שמקרין תפישה סוציאלית עדכנית התואמת את שפת המקור והסביבה ברמה עיצובית מצטיינת- בפרשנות, בחומרים, בקנ”מ לילדים, במרחבי הביניים, בפרטים ובאדריכלות נוף מצוינת  לה האדריכלות נותנת מקום.

קרדיט צילום: עמית גרון

במקום השלישי:

טבעוני אדריכלים ומהנדסים – בית ספר אלסלאם חורה

על רעיון מצוין הנובע מניתוח תרבותי וקונטקסטואלי מעניין, בו ביה”ס יוצר מקום איכותי ומרכזי לכל הישוב, תחת רעיון עיצובי ברור וצנוע המאפשר תחזוקה פשוטה ובת קיימא.

קרדיט צילום: טבעוני אדריכלים

אותות התחרות נעשו על ידי

במקום הראשון:

מייזליץ כסיף אדריכלים – התחדשות טיילת תל אביב יפו

עבור פרויקט מצטיין בסטנדרטים בינלאומיים של עיצוב המרחב הציבורי באופן שתורם למיצובה של תל-אביב כעיר תיירות עולמית. התכנון מצליח לשמור על אופי החוף החולי כטבעי ופתוח, למרות שילובן של כמות גדולה של פרוגרמות לאורכו ויוצר פסיפס של מצבים המחזקים זה את זה: הליניארי עם המקומי, האלגנטי עם הזרוק, הפעיל עם הנח בשמש, הפתוח עם האינטימי.

 

במקום השני:

אורי כהן אדריכלים ויוסף ג’יבארין- בית חנינא Central (Park)

עבור פרוייקט חדשני ובעל פוטנציאל לשנות מציאות בסביבה תכנונית מאתגרת, בו ניכרת חשיבה מחוץ לקופסא. הקונספט התכנוני מרכיב מכלול בו הכלל עולה על חלקיו וברגישות אינו מתפתה לייצר מרחב מקומי מדי, אך גם לא זר לסביבתו.

הדמיות: אורי כהן אדריכלים

 

במקום השלישי:

גרינשטיין הר-גיל אדריכלות נוף ותכנון סביבתי – רחוב יפו חיפה

עבור שינוי מציאות של המרחב הציבורי ברחוב באמצעים צנועים ובני השגה, תוך מתן עדיפות להולכי רגל והדגשת מבנים ומוקדים חשובים. ההתערבות מייצרת חלל עירוני המאפשר חגיגה עירונית ומגוון הזדמנויות בהרמוניה ובדיוק.

קרדיט לצילום: רחוב יפו בחיפה – אקרשטיין, רחוב יפו נתנזון – גרישנטיין הר-גיל

 

במקום השלישי:

אדר’ אלכס מייטליס ואדר’ סיגל סרוסי –  תכנית מתחם קסטיאל

על פרויקט המהווה דוגמא להתחדשות עירונית אחראית וערכית המאזנת בין ציפוף לשימור מרחבים ציבוריים ומציג התחדשות שאינה מוחקת את זהות המקום. תוך שימת דגש על עירוב שימושים, רמת עיצוב גבוהה וייחודית, הקפדה על קשר למרחב העירוני שבשכונה ושימור חזיתות הבניין המקורי ששופץ.

הדמיה: GPM VISUAL SYSTEM אדריכל גיל חלמיש

אותות התחרות נעשו על ידי

במקום הראשון:

משה צור אדריכלים בשיתוף אדר’ דוד עזריאלי- מגדל עזריאלי שרונה

עבור תכנון מגדל יוצא דופן שחושב על הצללית של קו הרקיע של העיר ותורם לה רבות. אלמנט פיסולי ייחודי ומורכב, אך בעל נקיון עיצובי ברור, שמכל כיוון, בכל שעה, בכל יום, בכל עונה ובכל תאורה נראה אחרת ומפתיע.

קרדיט לצילום: משה צור, עמית גרון

 

במקום השני:

יואב מסר אדריכלים – מלון פבריק תל אביב

על פרויקט מרענן שמבין את מיקומו בעיר, מעצים את הסיפור של האזור ומחבק אותו. ראוי לציון השימוש בקו הבניין האחורי, בטיפול בשאריות במגרש, בגגות וההבדל בבינוי ובעיר שהפרויקט בעל העיצוב הבועט מייצר.

קרדיט לצילום: עמית גושר

 

במקום השלישי:

רמי גיל, John Pawson –   יפת 36 ת”א-יפו The Jaffa

על עבודה מעניינת ומורכבת של שימור רגיש לצד חדשנות והתערבות צנועה ומכבדת בחללים פנימיים מרתקים שנשפכים לחצר מרגשת שמייצרת קמפוס. תשומת לב יוצאת דופן לפרטים ולחווית הנהנים מהחלל.

קרדיט צילום: עמית גרון

אותות התחרות נעשו על ידי

 

במקום הראשון:

ברנוביץ גולדברג אדריכלים בשיתוף פיצו קדם אדריכלים– פיטרו אולם תצוגה לריהוט

על מקוריות יוצאת דופן שמבטאת רעיון שלם וברור השואב השראה מתהליך הייצור של הלקוח ומשליך ברמה פואטית על עיצוב החלל. תרגום צורני מורכב, מדויק ונקי, שטוף באור טבעי הנכנס בפילטרים שונים ומעניינים.

קרדיט צילום: עמית גרון

 

 

במקום השני:

קימל אשכולות אדריכלים – SNC סטארט-אפ ניישן

עבור פרויקט מהודק העשוי עד הסוף ושזור בהרמוניה גבוהה וברורה היוצרת מנגינה עיצובית שלמה המורכבת מגוונים רבים המגדירים היטב למשתמשיהם כל קטע וקטע. שימוש מוצלח ומדויק בחומרים, בפרטים ובריהוט במקצוענות גבוהה ומוקפדת מאד.

קרדיט צילום: עמית גרון

 

במקום השלישי:

טל גולדשמיט פיש אדריכלות ועיצוב- פריזמה בלב תל אביב

על פרויקט מהודק המציג חדשנות גדולה, דרך הצגת חומר ביישום אחר ומעניין- שימוש מחולל באנטי חומר המאפשר הכנסת אור טבעי בצורה אחרת היוצר שלמות בהירה של מינימליזם ומונוכרומטיות.

קרדיט צילום: עמית גרון

אותות התחרות נעשו על ידי

במקום הראשון:

רון סבג, אוהד סולומון – Playing Planning

על המצאת כלי חדשני לעבודה ולתקשור הדיסיפלינה, הפותח את הבנת העולם האדריכלי למשתמשים שמחוץ לתחום ומציג מתודולוגיה חדשה. החל מפרויקט סטודנטיאלי מצטיין ועד ליזמות חברתית פרקטית הפועלת בהצלחה יחד עם המערכת התכנונית.

קרדיט צילום: סטודיו אואה

 

במקום השני:

בקה קרום – No man`s land

עבור פרויקט חדשני הנשען על הפשטות ויודע להופיע מהמקומי ולהעלם בחזרה, בפורמט בו האדריכל  הוא מתכנן הנותן את הכלים ליישום לחברה. קונספט קוהרנטי שמתחיל מרמה חברתית גבוהה מאוד ויורד עד רמת הפרט של לבנת הבניה ממנה מיוצר הפתרון.

קרדיט צילום: בקה קרום

 

במקום השלישי:

מתן גל – אפריקה ; ישראל

עבור פרויקט ייחודי שזורק לעתיד ונמצא בעולם מתפתח החי בין פנטזיה למציאות, תוך שימוש ייחודי בשפה המביטה על מקומיות באינטרפרטציה מגוונת בין נקודות קצה שונות וסיפור דרך מכוון. הכל דרך פילטר תרבותי מעניין וברמה העיצובית גבוהה מאוד.

קרדיט צילום: מתן גל

אותות התחרות נעשו על ידי