ארבעים על ארבעים – התערוכה האחד עשר לאדריכלים צעירים | התאחדות האדריכלים

ארבעים על ארבעים – התערוכה האחד עשר לאדריכלים צעירים

הזוכים בפרס רזניק שהציגו בתערוכת 40/40 לשנת 2023 הם:
אדר׳ ייטב בוסירה על פרויקט דופן על דופן בקטגוריית מגורים
אדר׳ עופר קריסטל על פרויקט MAYA UTZ’IIL – מרכז חברתי, תרבותי ותעסוקתי, למען קואופרטיב של נשים, סן חואן לה לגונה, גואטמלה בקטגורית קהילה
אדר׳ תמי אולך לרר על פרויקט תחנת רכבת קריית הממשלה בקטגוריית תשתיות
ציונים לשבח ניתנו ל:
אדר׳ מיקי אוטמזגין על פרויקט גלעד 1-5 , קרית ים
אדר׳ גלעד גרנות על מכון בן גוריון לחקר ישראל והציונות על שם סינדי ומקס מינצברג -אוניברסיטת בן גוריון בנגב, קמפוס שדה בוקר

לדפדוף ולקריאה יש להקליק על הכריכה.

הגלריה בבית האדריכל מציגה:

ארבעים על ארבעים
התערוכה האחד עשר לאדריכלים צעירים

פרס רזניק ע”ש האדריכל דוד רזניק ז”ל
לפרויקטים מצטיינים

אוצרי התערוכה: אדר’ חנן פומגרין ואדר’ מיכל אהרוני גובס

מתוך רצון להעניק במה לדור האדריכלים העתידי מארגנת התאחדות האדריכלים אחת לשנתיים את התערוכה ‘ארבעים על ארבעים’ החושפת את עבודותיהם ורעיונותיהם של האדריכלים הצעירים בישראל.

התערוכה מבקשת להעניק לקהל הרחב ולציבור האדריכלים הצצה חטופה על המגמות והכיוונים בעבודתם של האדריכלים הצעירים הפעילים בישראל.

גילם של משתתפי התערוכה נקבע מתחת ל-40 . תקופה זו מהווה שלב מעבר, מהלימודים, מהעבודה כשכיר/ה במשרד אל עצמאות, בניית הקריירה וגיבוש הזהות המקצועית.

התערוכה ‘ארבעים על ארבעים’ הינה אחת הזירות הציבוריות המרכזיות בארץ לאיתור מגמות העתיד באדריכלות הישראלית, כאשר הפרויקטים הנכללים בתערוכה נעים מהטריטוריה המובהקת של “האדריכל הצעיר”, קרי הבית הפרטי, הדירה המשופצת והחנות המעוצבת; ועד לטריטוריות חדשות יחסית, בקנה מידה גדול, כתכנון מבני ציבור, תכנון בתי מגורים, ואף השתתפות בתחרויות חשובות מול המשרדים הגדולים.

התערוכה השנה מתקיימת בפעם האחד עשר ומציינת עשרים ואחת שנה להיווסדה. התערוכה מציגה פרויקטים של עד ארבעים אדריכלים צעירים מתחת לגיל ארבעים בשתי קטגוריות: פרויקטים בנויים ופרויקטים שלא נבנו. קטגוריות אלו משקפות את העשייה האדריכלית שבחלקה מגיעה לכדי מימוש פיזי ובחלקה נשארת על דפי הנייר.
בחירת הפרויקטים, אופן הצגתם והאוצרות מתמקדת בחיפוש אחר הרעיון האדריכלי – המהות הייחודית של הפרויקט ואופן ביטויו בפרויקט – בתרגום האדריכלי של הרעיון המופשט, הרוח לחומר.

עיצוב גרפי: נעמי מילר

חלוקת פרסי רזניק לפרויקטים מצטיינים
הרכב השופטים: ד”ר אדריכל ירמי הופמן | יו״ר השופטים
ד”ר אדריכלית דנה מרגלית
אדריכל לורון כץ
אדריכל ברוך רזניק | משקיף

הגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפו.

פתיחת התערוכה: 26.09.2023

שעות פתיחה:

א-ה 09:00-14:00

ניתן לתאם טלפונית ביקורים בשעות אחרות 03-5188234

התערוכה בחסות: משפחת רזניק, משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב יפו, התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל, טמבור connect.