גבי נוסבאום

לקריאת קורות החיים לחצו כאן

מועמדת לתפקיד חבר ועד ארצי

 

מצע – אני מאמין

 

התאחדות האדריכלים הינה הגוף המקצועי החשוב ביותר בארץ, המאגד ומייצג את כל אדריכלי ישראל, צעירים, בוגרים, קשישים, עצמאים, שכירים, נושאי משרות ציבוריות וממשלתיות, גמלאים, וסטודנטים כמו גם את כל מגזרי האוכלוסייה ללא הבדל דת, גזע ומין. עלינו לדאוג להרחבת מעגל החברים והפעילים, כך שכל אדריכל, בהיותו חבר ההתאחדות יראה בכך כבוד רב.

 

על התאחדות האדריכלים להוות שופר מקצועי לכל אדריכל באשר הוא. כאיגוד מקצועי עליה ליזום אירועים מקצועיים ותרבותיים כגון : השתלמויות מקצועיות בנושאים חשובים כגון בנייה ברת קיימא, נגישות ותכנון אוניברסאלי, בטיחות, חוק תכנון ובנייה, התמחויות שונות ועוד. הקמת תערוכות מקצועיות, הענקת פרסים לעידוד המצוינות, הפקת ימי עיון וכנסים מקומיים ובינלאומיים, הרצאות שוטפות בבית האדריכל, בסניפים בכל הארץ וכיום בעקר בזום. במקביל יש לסייע לכל ציבור האדריכלים בנושאים אתיים, משפטיים וכלכליים.

 

ההתאחדות חייבת להיות מיוצגת בכל הוועדות של גופי התכנון הממשלתיים והמקומיים, מועצה ארצית לתכנון ובנייה, וועדות מחוזיות וועדות מקומיות., להשמיע את קולה ואת חוות דעתה המקצועית בכל תחומי פעילות הבנייה והפיתוח בארץ ולמסד לובי אקטיבי בכנסת על מנת להקים לשכה סטטוטורית לאדריכלים.

 

אחת ממטרות הדגל היא קיומן של תחרויות אדריכליות פתוחות, רבות ככל האפשר, באופן שוטף ולאורך זמן. עלינו להגיע למצב של חקיקה בכנסת על חובת קיום תחרויות פתוחות לאדריכלים, לתכנון מרחבים ציבוריים ומבני ציבור המיועדים לגורמים הממשלתיים והציבוריים, לעודדן גם במגזר הפרטי. על ידי כך ניתן יהיה לשמור על העיקרון של שוויון ההזדמנויות המקצועיות של כל אדריכל ואדריכל צעיר כבוגר ולהשיג כתוצאה מכך  מצוינות אדריכלית.

 

חשיבות רבה יש לפיתוח קשרים מקצועיים עם כל האקדמיות בהן קיימות פקולטות ומחלקות לארכיטקטורה ולעודד את ציבור הסטודנטים להיות חבר בהתאדות ולקחת חלק בפעילותה המקצועית. עלינו לכבד ולדאוג לדור המחר. על ההתאחדות להיות מעורבת בתהליך הרישוי לאדריכלים צעירים בבחינות ובמשרדי מאמנים. התהליך חייב להיות יותר נגיש וברור.

 

ביכולתה של ההתאחדות לעודד את ההשכלה הארכיטקטונית בקרב הציבור הרחב ולהביא את השיח האדריכלי לכל בית בישראל, לפתח תכניות לימודים לילדי בית הספר ולציבור המבוגרים, ולהיכנס למערכת התקשורת היומיומית. עלינו לעשות כל מאמץ על מנת להמשיך ולהוציא את עיתון העמותה – “פרספקטיבה”  במתכונת דיגיטאלית ולהעלותו לאתר העמותה.

 

אתר האינטרנט של ההתאחדות חייב להשתדרג ולהוות מקור מידע ופעילות יומיומי. עלינו לעודד את החברים להעביר חומר שוטף, מאמרים ופרסומים ולתת במה לכל אדריכל, להציג את עבודותיו, פרויקטים ומחקרים, את התיאוריות שמאחוריהן ואת ה”אני מאמין” המקצועי שלו. יצירת תקשורת עם ציבור הגולשים, הינה מטרה חשובה לעידוד השיח האדריכלי בין הציבור ובינינו על הנעשה בארץ ובעולם. תקווה אני כי האתר יהיה דו לשוני עברית- אנגלית בהקדם ונגיע בכך לפרסום עולמי שיסייע גם להסברה מקצועית בעולם. במקביל יש לחזק את הפעילות ברשתות החברתיות. דווקא עתה בימי קורונה ניתן לחזק את הפעילות המקוונת. עתות משבר הן הזדמנות לשינוי ולפיתוח חדשנות רעיונית.

 

פעילות חברתית וקהילתית: בית האדריכל נמצא במתחם נמל יפו המתפתח ויכול להשתלב בצורה אינטגרטיבית בפעילות קהילתית ועירונית שבסביבה. בית האדריכל אמור להיות “בית” לאדריכלים”. הקמנו בו את הספרייה על שם אדריכל אבא אלחנני, ובעתיד יש מקום להקים בו ארכיון ממחושב, בית קפה, מועדון לחברים וחללי תצוגה כפי שקיימים בגלריה. כל אלה יהוו את תחילתו של “המוזיאון לארכיטקטורה ישראלית” שעם חלוף השנים כבר עשתה “היסטוריה”.

פעילות ברוכה כזו, יש בכוחה להביא לחיזוק מעמד האדריכל וקידום ההתאחדות כגוף המקצועי המרכזי והמשפיע בתחום האדריכלות, בעל ייצוג ונוכחות משמעותית בחברה. עם הקמת האגף הכלכלי בעמותה ניתן לטפל בנושא התעריפים הדורש טיפול דחוף ומטריד רבים מאיתנו. על ההתאחדות לטפל בהקדם בנושא המכרזים והמאגרים ולהגיע לפישוט התהליכים, הקמת מאגר ארצי עם טפסים אחידים לכל הרשויות והמוסדות, ולהגיע להליכים הוגנים בבחירת אדריכלים .

 

אחד הנושאים החשובים הם פיתוח קשרים בינלאומיים עם אגודות אדריכלים בכל העולם להיזון מקצועי הדדי, סיורים, וכנסים בינלאומיים על מנת לשמור על מקומה של ישראל בעולם. במסגרת זו חשוב לשמור על השתתפות ותרומה אישית ומקצועית רציפה בכל הארגונים המקצועיים הבינלאומיים והאזוריים הפעילים. יום בימי קורונה עוברת הפעילות הבינלאומית לרשתות ולמפגשי זום שיכולים להוות הזדמנות טובה עבורנו כנציגים הנמצאים במרחק פיזי ממרכזים וארועים בינלאומיים. ימי משבר הם הזדמנות ליצירתיות והפעילות המקוונת יכולה למשוך צעירים לקחת חלק פעיל וחשוב באירועי ההתאחדות בארץ ובעולם.

 

אני, גבריאלה (גבי), נוסבאום, אדריכלית עצמאית ,המתמחה בתכנון מבני חינוך וציבור, בעלת תואר שני , מגיסטר בנושא תולדות הארכיטקטורה המודרנית בפינלנד, בעבר מנהלת מחלקת מבנים במשהב”ש  ומורה נלווית בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, יועצת למשרד החינוך. לבטוח לאומי ולרשם האדריכלים בנושא התמחויות, רשום אדריכלים ובחינות הרישוי לאדריכלים, יו”ר אגודת ידידות ישראל פינלנד, בעלת תואר אבירות של ממשלת פינלנד, מן האדריכליות הפעילות בעמותה מיום היווסדה, מועמדת להיבחר לוועד הארצי, מבטיחה לתרום ככל יכולתי למימוש יעדים חשובים אלו.

 

במשך השנים הקודמות פעלתי כחברה בוועד סניף תל אביב, בקבוצות עבודה והנני פעילה בוועד הארצי.

כיו”ר ועדת אירועים בעבר הפקתי, ביחד עם ועדות היגוי, במשך עשר שנים,  את ימי האדריכל ואירועים רבים נוספים, הן בבית האדריכל, כמו במת האדריכל,  והן באתרים אחרים, ערכתי את ירחון פרספקטיבה, הזמנתי מרצים אורחים מחו”ל ואצרתי מספר תערוכות. ארגנתי סמינר בינלאומי “עיר חינוך” שזכה להצלחה מרובה, תחת חסותו של ה-UIA.

לימדתי בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון חיפה, סטודיו שנים  ב’ ג’ ד’, ערכתי סדנאות סטודנטים בינלאומיות בחו”ל, הולנד, אתיופיה וקובה, סדנא שמקיימת מידי שנה עד היום. לפני מספר שנים הייתי בין היוזמים והמארגנים של סדנת הסטודנטים “שילוב ופתיחות” שעסקה בתכנון עבור “אוכלוסיות מיוחדות” והייתה המיזם הראשון לשיתוף פעולה בין  כל חמשת האקדמיות במסגרת העמותה. ביחד עם קרן שלם. הסדנא זכתה להצלחה מרובה ואנו מקווים לחזור על סדנאות כאלו בהמשך.

במסגרת שיתופי פעולה ואירועים רב תרבותיים, אצרתי עם שגרירות פינלנד מספר אירועים לציון 100 שנות עצמאותם. תערוכת “העיצוב הפיני” בבית האדריכל ויום עיון “אדריכלות הומאנית וטבע- מורשתו של אלבר אאלטו” בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, עם המחלקה לאדריכלות נוף ואגודת אדריכלי הנו.

 

העתיד נמצא בידי הצעירים ועלינו לקדם ולעודד אותם להיות אדריכלים בעלי אחריות מקצועית וחברי התאחדות פעילים בקהילה.