חגית חרותקה קובי

 

לקריאת קורות החיים לחצו כאן

מועמדת לתפקיד חבר ועד ארצי + חבר ועד סניף חיפה והצפון

 

  • תפקידי המרכזי הוא אדריכלית עיר זה שנים רבות, בעבר הייתי תקופה גם מ”מ מהנדס עיר, בעיר מרכזית במטרופולין חיפה. בנוסף לכך השלמתי בשנה האחרונה הסמכה באימון אישי – קואו’צינג מטעם מכון אדלר ובימים אלה אני עסוקה בפיתוח שיטה אישית ייחודית “לעשות מקום” לאדריכלים. היסוד השלישי של עשייתי הינה ציירת פעילה.

אחת המטרות העיקריות שראיתי אל מול עיני בכל שנות עבודתי היא לעשות מקום ראוי, מכובד, מוגדר, קבוע לאדריכלים באשר הם.

במסגרת שאיפתי זו הוצע לי להשתלב באקדמיה כמנחה בעיצוב עירוני ואכן מילאתי תפקיד זה במשך מספר שנים.

בשלב מסוים הבנתי שכדי לייצר שינויים באנשים יש ללמוד את התחום והשלמתי את הדיפלומה בקואו’צינג .ובמסגרת האימונים שעשית עד כה כבר ליוויתי מספר אדריכלים שהצליחו לקדם את שאיפותיהם באופן ממוקד בטוח ומהיר (יחסית).

בעבר עבדתי בהולנד באדריכלות.ההבנה שלי שכאדריכלית צעירה שרק סיימה את הלימודים, אשה, זרה, בשפה זרה, בנסיון מקצועי אפסי, הצלחתי לקדם את כל הפרויקטים שהיו בתחום אחריותי ולהביאם למימוש מוצלח כמנהלת פרויקטים וכאדריכלית של מרביתם, שכנראה יש משהו בשיטת העבודה ההולנדית שמצליחה להוביל פס ייצור למצויינות אדריכלית. אני גאה שזכיתי להיות חלק מזה ושהצלחתי להטביע את חותמי כבר בתחילת הדרך.

כאחת שמאמינה בחיוניות של ההשתלבות שלנו  האדריכלים בכל שרשרת עבודת הבניה אני נמצאת בתפקיד ציבורי כאדריכלית עיר שנים רבות.

האתגרים שלי בתפקידי הציבורי הינם רבים ביותר. כבר מההתחלה הבנתי שאי אפשר לוותר לא על האדריכלות ולא על העשייה המתורגמת לנהלים, חוקים, צ’קליסטים, ביקורות, ניסוחים, מצגות, סקיצות, מטרות ויעדים באופן שיתחיל להטמיע ולו מקצת מהאפשרי בכל נקודת זמן ליישום אדריכלות מיטבית בכל קנה מידה.

  • אני רואה בהתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל הבית המקצועי האמיתי של האדריכלים שאדריכלות מצויינת היא נר לרגלם.

בשנת 2014 התנדבתי בוועדה לחברים ופניות, ועבדתי תחת הובלתו של  רני שור. נפגשנו מספר פעמים, הוכנו חומרים שהועברו שוב להתאחדות  בפגישה אישית שקיימתי עם היו”ר מר דוד קנפו.

  • ברצוני לקדם את האדריכלים מ- day one שהם בחרו במקצוע. מתן מענה שנותן להם את המקום הראוי וממלא את סל השירותים , מותאם אישית לפי קבוצות גיל ולפי שלבי התפתחות מקצועית ואישית. מייצר מעטפת תומכת ומלווה שמאפשרת להם לעמוד על הרגליים יותר כמו בעלי החיים שמיד עם לידתם יוצאים לדרך.

מהצד השני תפקידנו לייצר את הממשק עם השוק האמיתי, כשההישג העיקרי שבו עלינו להימדד הוא בכמות האדריכלים שמשתלבים בשוק המקצועי במגוון תפקידים, במגוון ארגונים, בדרגות שונות בהיררכיה. הישג נוסף יבחן  שההשתלבות נעשית בזמן מינימאלי, ושנשארים בתפקידים השונים לאורך זמן ,מתוך בחירה ולא מתוך כורח.

עלינו להיות קשובים גם לצרכים שמגיעים מהשטח נבסס את הרלוונטיות שלנו. מתוך יצירתיות והבנה עמוקה ביכולות המגוונות והייחודיות שיש לאדריכלים מחד ומתוך ראייה קדימה שרואה את הלא קיים והלא מתוכנן עדיין יווצר שוק חדש שיצטרך אינספור אדריכלים.

לשם כך חשוב להרחיב את הפרדיגמה (מחשבה) כי אדריכלים הם אלו שעושים תכנון לבנין או קבוצת בניינים אלא אלו שיוצרים פעולה שמשלבת כלים אדריכליים בתוכה.יש מקום לכולם ויש מקום לעוד אדריכלים נוספים רבים. חשוב להגיע מהמקום המרחיב ולא המצמם והמנפה. רק האחריות צריכה להיות על ההתאחדות לייצר את תג האיכות לכל אותם אלו שמקודמים דרכה, ממש כמו שנעשה בגילדות אחרות של לשכת עורכי הדין, לשכת המאמנים ועוד.

 

  • לשם כך חשוב לפתח יחידה שלמה בהתאחדות שתעסוק בממשקים, תייצר את המחברים הכה חיוניים : בין האדריכלים והאקדמיה, בין האדריכלים והממסד התכנוני ובין האדריכלים למנגנון האספקה והביצוע בשטח.

לתפישה זו יש מספר כיווני עשייה. אני מעוניינת לפתח את נושא “העצמת האדריכל” מהפן האישי מקצועי.להוביל ועדה חדשה: לקידום וליווי האדריכל.