דיון בעתירה נגד עיריית חיפה – האם מהנדסים יכולים לערוך בקשה להיתר והאם הנדסאי אדריכלות יכולים לערוך בקשה להיתר למבנה לא פשוט כהגדרתו | התאחדות האדריכלים

דיון בעתירה נגד עיריית חיפה – האם מהנדסים יכולים לערוך בקשה להיתר והאם הנדסאי אדריכלות יכולים לערוך בקשה להיתר למבנה לא פשוט כהגדרתו

פורסם ב-02-02-2022

הסתיים כעת (2/2) דיון בעתירה נגד עיריית חיפה בנוגע לשאלה: האם מהנדסים יכולים לערוך בקשה להיתר והאם הנדסאי אדריכלות יכולים לערוך בקשה להיתר למבנה לא פשוט כהגדרתו.
שאלה שלכאורה התשובה החוקית שלה ברורה כשמש- הגיעה לפתחו של בית המשפט תוך גימגום לא מפתיע של פרקליטות המדינה בנושא.
כמובן שהתאחדות האדריכלים השתתפה בדיון כמשיבה ונלחמה על המובן מאליו והוא: עמדת הרשם התומכת בלשון החוק לפיה רק לאדריכל רשוי הרשות להגיש בקשה להיתר ובעיקר למבנה שאינו פשוט.
עצם הדיון מוכיח פעם נוספת כי המדינה לא למדה לקח ובעצם פשטה רגל בכל הנוגע לאכיפת חוק התכנון והבניה ובכך היא עלולה לגרום לפגיעה אנושה באיכות התכנון ואל לנו להתפלא אם מקרה ורסאי יקרה שוב.
מובהר בזאת כי עריכת בקשה להיתר בניה ולקיחת אחריות על ההיתר והבניה הינה חובה של האדריכלים כמי שמתכננים את המבנים ולא זכות. חובתנו לקחת אחריות על מה שאנחנו מתכננים. הוכחנו כוונותינו בעצם יוזמת חוק רישוי עצמי שהבשילה לאחרונה.
עמדת המדינה , מפגרת אחרי התהליכים המקבילים בשנות אור, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה.
בית המשפט טרם קיבל את החלטתו, החלטה שהיא מובנת מאליה , במקום ובזמן הזה התומכת בעמדתינו, עמדת הרשם ואיגוד מהנדסי הערים. אין מקום לדחיות בעת הזו כי כל יום שעובר ועוסקים במקצוע אנשים שאינם מוכשרים לו מקדם את האסון הבא, ראו הוזהרתם. הלוואי ובית המשפט יתעשת על עצמו ויקבל את ההחלטה הנכונה אותה ייצגנו היום כמשיבים.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [1.02 MB]