האוסקר של האדריכלות הישראלית | התאחדות האדריכלים

האוסקר של האדריכלות הישראלית

פורסם ב-30-10-2022

נחשפו הפרויקטים המצטיינים באות האדריכלות הישראלית לשנת 2022

בנוסף הוענק פרס מפעל חיים – לצפייה

אותות הוקרה שהוענקו בטקס – לצפייה

 

התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל ערכה אתמול, 25 באוקטובר, כנס ותערוכה לחשיפת הפרויקטים הזוכים באות האדריכלות הישראלית לשנת 2022, מפעל הפרסים השנתי של ההתאחדות.
אות האדריכלות הישראלית הוא אירוע להענקת פרסי ההתאחדות במספר קטגוריות של תכנון ועיצוב הכוללות פרס על תכנון מבנה מגורים בבנייה רוויה, פרס על תכנון מבנה מגורים בבנייה פרטית מבנה ציבור, מבנה חינוך, תכנון ועיצוב עירוני, מבנה מסחרי, משרדים, תעסוקה מלונאות ותעשייה, עיצוב פנים וקטגורית אדריכלות המחר.

אדריכל איתי בן חיים יו”ר אות האדריכלות הישראלית מטעם התאחדות האדריכלים מציין כי לתחרות אות האדריכל הוגשו עשרות עבודות בכל קטגוריה, והליך הבחירה נמשך מספר חודשים על ידי למעלה מ – 40 שופטות ושופטים מובילים בקטגוריות השונות. העבודות שנבחרו מציגות את מיטב העשייה האדריכלית בארץ ומעלים על נס את המצוינות בתכנון מרמת החלל הפנימי, דרך הבניין ועד רמת העיר והאזור. הפרסים מניחים את המסד להמשך היצירה הישראלית ולניסוח חזון העירוניות המכבדת את האדם, החברה והסביבה.
ארנה אנג’ל , יו”ר התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל ציינה בכנס כי : “האוכלוסייה בישראל גדלה בקצב אדיר והתכנון והבנייה אינם עומדים בקצב, ואינם מספקים לא מבחינת הכמות ולא מבחינת האיכות של התכנון. כדי לספק את הצרכים של הגידול באוכלוסייה צריך לבנות כאן עוד מדינה שלמה והאתגר שלנו הוא להביא את כל הידע שלנו על איכות התכנון על מנת שהבנייה תענה על הצרכים של החברה בהיבטים של מגורים, חינוך, בריאות סביבה וכדו… צריך לבנות טוב וצפוף ואיכותי ויש היום פתרונות אדריכליים טובים ומוצלחים אבל הם לא תמיד יוצאים אל הפועל ובמקום זה בונים כאן שכונות מגדלים שלא נותנות מענה לצרכי האוכלוסייה. טוענים שבנייה איכותית יקרה יותר אבל אנחנו צריכים להפריח את הטענה הזאת ולהסביר שמה שנראה יקר בטווח התוצאות של הרבעון הבא יהפוך לרווחי בטווח הארוך”.

זוכי אות האדריכלות במקום הראשון בקטגוריות השונות :

לצפייה בזוכים במקומות הנוספים לחצו כאן

מקום ראשון בקטגוריית תכנון ועיצוב עירוני

התחדשות מרכז העיר ערד – בסט אדריכלים + אוריצקי אדריכלים
תוכנית מפורטת להתחדשות מרכז העיר וארבעת השכונות הוותיקות, יעלים, לבאות, טללים ואבישור בהזמנת עיריית ערד ומשרד הבינוי והשיכון
מנימוקי הבחירה : פרויקט מענין ונועז שהשפעתו דרמטית על התפתחותה של העיר ערד בהציעו התחדשות עירונית משמעותית לכל מרכזה של העיר. התכנית יוצרת עושר של טיפולוגיות אדריכליות ושמושים, אשר מתארגנים לכדי רקמה עירונית קוהרנטית השומרת על רוח המקום והתכנון המקורי, הן בטיפולוגיות בינויו והן במרחב התנועה.

 

מקום ראשון בקטגוריית מבנה ציבור

תיאטרון הקרון, ירושלים – סיטון + טנוס אדריכלים
מנימוקי הבחירה: פרויקט רגיש המציג שפה אדריכלית רגישה, מפורקת ומתחפרת, קונקרטית וברורה, השזורה במבנים השונים ובשטחי החוץ העשירים שביניהם בכל פרטי הפרויקט הנטוע בטבעיות מלאה בסביבת גן הפעמון הוותיק תוך מתן כבוד מלא לסביבת התיאטרון ולבאים לפעילות שבקרבו.

מקום ראשון בקטגורית מבנה חינוך

מכלול חינוכי חריש – גושן אדריכלים
מנימוקי הבחירה: קמפוס שלם בעל תכנית ההעמדה מאד מוצלחת המייצרת צירי תנועה מגוונים שמחברים את כל חלקיו ואת העיר סביבו. יצירה הוליסטית של מכלול מרחבי לימוד תחת קורת גג אחת המאגדת תחתיה את חללי הפנים ומגוון חללי חוץ נעימים תוך ניצול מיטבי של טופוגרפיה מאתגרת במגרש.

מקום ראשון בקטגוריית מסחר/משרדים/תעסוקה/ מלונאות

מטה חברת סטראטסיס בפארק המדע ברחובות – א.לרמן אדריכלים
מנימוקי הבחירה: בניין המשתמש בשפה אדריכלית עשירה וגם מאופקת שמייצרת אי-סדר בסדר מופתי ושומר על רמה גבוהה מאד של פרטים. התכנון מארגן מופתית את הפרוגרמה המורכבת סביב חלל מרכזי ומשתמש בשלל אמצעים אדריכליים כמחולל של הפעילות הציבורית הפנימית והדינאמית של הבניין.

מקום ראשון בקטגוריית בנייה רוויה

פרויקט YK BUILDING בשכונת הכרם בתל אביב – פריצקי ליאני אדריכלים
מנימוקי הבחירה: פרויקט חדשני בשפה חדשה ונועזת המשתלב נהדר בסביבה שלו למרות הקונטרסטיות המוצהרת שלו, תוך שימוש חכם ומעניין בחומרים ושילובם המורכב בתוך גיאומטריה מאופקת המכבדת את פינת הרחוב והחלל הציבורי הצפוף בו הוא ממוקם.

מקום ראשון בקטגוריית בנייה פרטית

בית פרטי בגוש דן “מבטן האדמה אל הכיפוף” – אדריכל יואב תשובה
מנימוקי הבחירה : בית ייחודי המציג מערך מאוזן, עשיר ומוקפד בין חומרי גמר “גסים” לכדי יצירה רגישה בעלת זהות מקומית מובהקת אך לא מובנת מאליה, המאפשרת מערכת יחסי פנים-חוץ מגוונת במפגשי החומרים והמסות.

מקום ראשון בקטגורית עיצוב פנים

מרכז אירועים בגן הבוטני, ירושלים MRA ARCHITECTS, אדריכל מתי רוזנשיין
מנימוקי הבחירה : מקוריות רבה שמבטאת רעיון שלם וברור של חומרים מינימליסטיים ומשחק חכם של אור וצל, תוך התייחסות לבניין הקיים בצורה רגישה. יצירת חלל ששלם המייצר רקע אלגנטי לעשייה רב שימושית מגוונת בצורה נעימה והרמונית שאינה כופה או מאלצת.

מקום ראשון בקטגוריית אדריכלות המחר

מוקדים – דוד קסלמן ועומר איתח
מנימוקי הבחירה – פיתוח מתודולוגיה דמוקרטית המאפשרת לאוכלוסייה כולה להיות שותפה באופן שוויוני בעיצוב המרחב ולקחת אחריות ומחויבות אישית על המרחב. תוך שהוא קורא תיגר על דרכי המימון של עולם האדריכלות ושם במרכז את צרכי האוכלוסייה והחברה.